Na czym polega leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem?

leczenie kanałowe

Zapewne większość z nas chociaż raz w życiu udało się do gabinetu stomatologicznego na wizytę, podczas której lekarz przeprowadzał leczenie kanałowe bolącego zęba. Wiele osób zastanawia się, czym tak właściwie jest leczenie kanałowe. Otóż, to nic innego jak leczenie miazgi zębowej i tkanek okołowierzchołkowych. Zwykle taka wizyta nie jest wspominana przez pacjentów dobrze, gdyż najczęściej jest bolesna, a dodatkowo leczenie musi być przeprowadzane kilkuetapowo podczas wielu wizyt. Wiąże się to ze zwiększonym strachem pacjenta przed ponownym bólem oraz znacznymi kosztami. Jednakże zarówno medycyna, jak i technologia ciągle się rozwijają. Dlatego też obecnie lekarze mają możliwość przeprowadzenia leczenia kanałowego zęba z wykorzystaniem mikroskopu. Dodatkowo znieczulenia, które są aplikowane w dziąsło pacjenta, jak np. Lignocainum sprawiają, że leczenie jest niemalże nieodczuwalne. Zastanawiacie się, co daje takie leczenie, dlaczego warto się na nie zdecydować i jak ono przebiega? Dowiecie się tego w dalszej części artykułu.

Jakie możliwości daje leczenie kanałowe pod mikroskopem?

Każdy z nas wie, jak działa mikroskop. Zapewne w szkole podstawowej czy w późniejszych latach edukacji, jako dzieci i młodzież mieliśmy dostęp do mikroskopów i mogliśmy oglądać dzięki nim mikroskopijne tkanki, które nie są dostrzegalne przez ludzkie oko. Także w stomatologii postanowiono wykorzystać powiększenie obrazu podczas leczenia kanałowego zęba. Dzięki temu dentysta może dostrzec nawet najmniejsze kanaliki, które nie są widoczne bez odpowiedniego powiększenia, jakie umożliwia mikroskop. Wówczas lekarz ma szansę na bardzo dokładne oczyszczenie systemu kanałowego, który znajduje się w danym zębie. Pozwala to także na skrócenie czasu leczenia. Przed rozpoczęciem zabiegu konieczne jest jednak zaaplikowanie w dziąsło pacjenta znieczulenia, np. preparatu Ubistesin, które sprawi, że pacjent nie będzie odczuwał bólu podczas oczyszczania kanalików o mikroskopijnej wielkości, którym zajmuje się w danej chwili lekarz.

Szukasz miejsca, w którym zostanie Ci udzielona fachowa i rzetelna pomoc stomatologiczna? Udaj się do Centrum Stomatologii Kraków – https://www.dentalesthetic.pl

Jak przebiega leczenie kanałowe pod mikroskopem?

Dzięki wykorzystaniu mikroskopu operacyjnego, stomatolog może powiększyć obraz leczonego zęba od 6 do nawet 25 razy. Pozwala to dostrzec znajdujące się w komorze zęba kanaliki korzeniowe o mikroskopijnych rozmiarach, których lekarz nie byłby w stanie zobaczyć bez pomocy odpowiedniego sprzętu powiększającego. Leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem ułatwia pracę przede wszystkim z zębami trzonowymi, które znajdują się w głębi jamy ustnej, przez co dostęp do nich jest znacznie utrudniony. Dzięki mikroskopowi lekarz może zobaczyć znacznie więcej szczegółów zęba oraz precyzyjniej przeprowadzić jego leczenie. Decydując się na leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem, możemy uniknąć wystąpienia reinfekcji spowodowanej zakażeniem kanałów, które zostają odsłonięte na dłużej podczas standardowego leczenia przebiegającego wieloetapowo. W trakcie przeprowadzania zabiegu, pacjent otrzymuje środek znieczulający, np. Citocartin. W momencie gdy znieczulenie zaczyna działać, mikroskop zostaje umieszczony tuż nad głową pacjenta. Jest zawieszony na specjalnym wysięgniku pozwalającym odpowiednio wyregulować jego pozycję.

Dlaczego warto zdecydować się na leczenie kanałowe pod mikroskopem?

Ceny za leczenie kanałowe pod mikroskopem, mogą wydawać się przerażające. Zazwyczaj mieszczą się w zakresie od kilkuset do nawet 1500 zł. Dlatego też wielu pacjentów borykających się z uciążliwym bólem zęba zastanawia się, czy gra jest warta świeczki. Warto wiedzieć, że leczenie mikroskopowe kanałów zębowych jest metodą nowoczesną, która pozwala na dotarcie do najgłębszych zakamarków zęba, które nie są widoczne dla ludzkiego oka. Dzięki temu lekarz może zweryfikować, skąd bierze się nasz ból i nawet podczas jednej wizyty sprawić, że ząb zostanie wyleczony. Należy także mieć na uwadze fakt, iż leczenie kanałowe zęba metodą tradycyjną także jest kosztowne i dodatkowo zajmuje znacznie więcej czasu. Często także może się okazać, że pieniądze, które wydaliśmy na leczenie zęba tradycyjną metodą, zostały wyrzucone w błoto, gdyż zakażeniu uległy kanaliki niewidoczne dla ludzkiego oka. Wówczas tak czy inaczej będziemy zmuszeni udać się do kliniki, która oferuje leczenie mikroskopowe. Dlatego jeśli chcemy mieć pewność, że nasz problem z bolącym zębem zostanie rozwiązany raz na zawsze, powinniśmy od razu wybrać leczenie przy pomocy nowoczesnej metody wykorzystującej mikroskop do powiększenia obrazu zęba. Dzięki niej, możemy także wyleczyć różne inne choroby zęba, które w danym momencie jeszcze nie zdążyły się rozwinąć. Takie przeciwdziałanie może pomóc nam uniknąć konieczności ekstrakcji zęba lub przeprowadzenia kosztownych i skomplikowanych zabiegów.