Wydarzenia od początku 2020 roku nauczyły nas na temat czystości powietrza więcej niż byśmy chcieli! Urządzenia do dezynfekcji pomieszczeń nigdy jeszcze nie cieszyły się tak dużą i niesłabnącą popularnością. Jak wybrać odpowiednie urządzenie do dezynfekcji do sklepu? Przeczytaj nasz krótki artykuł – poruszamy najważniejsze kwestie.
Urządzenia do dezynfekcji w sklepie – czy są konieczne?
Na wstępie spróbujmy przekonać nieprzekonanych! Czy urządzenie do dezynfekcji jest niezbędnym wyposażeniem sklepu? Jeżeli chcesz być odpowiedzialnym przedsiębiorcą, jak najbardziej!
Przez każdy sklep – od niewielkiego obuwniczego na przedmieściach po hipermarket należący do słynnej sieciówki – codziennie przewijają się tłumy. Tłum mniejszy czy większy, zawsze może się w nim trafić osoba roznosząca grypę czy inne infekcje przenoszone drogą kropelkową. Inwestycja w urządzenie do dezynfekcji pomieszczeń zapewnia, że z Twojego sklepu nikt nie wyjdzie zarażony a więc i nie rozniesie infekcji na swoich bliskich czy znajomych. To jak łatwo szerzą się choroby ,,wiszące” w powietrzu wiedzieliśmy dopiero co w skali globalnej!
Dezynfekcja powietrza w sklepie to nie tylko bezpieczeństwo klientów. Także pracownicy oddychający powietrzem wolnym od drobnoustrojów będą się cieszyć lepszym zdrowiem. Warto zauważyć, że mniej chorób to mniej zwolnień lekarskich!
Urządzenie do dezynfekcji pomieszczeń do sklepu – jakie będzie skuteczne?
Dla zwiększenia bezpieczeństwa klientów i pracowników przed wejściem do sklepu powinien oczywiście stanąć pojemnik z płynem dezynfekującym. To jednak nie wszystko. Miejsca publiczne wymagają urządzenia do dezynfekcji działającego niezależnie od czynnika ludzkiego i chęci do oczyszczenia rąk!
Większa popularność sprzętu do dekontaminacji pomieszczeń wymaga od producentów inwestowania w rozwój oferowanych technologii. Używane przez tłumy lokale są odkażane za pomocą lamp czy ozonatorów, nie jest to jednak zbyt funkcjonalne rozwiązanie. Ozon jest toksyczny, tak samo jak szkodliwe jest światło UV-B – sprzęt nie może działać w obecności ludzi. Dekontaminację przeprowadza się dopiero gdy wszyscy opuszczą pomieszczenie a to trudne szczególnie w sklepach całodobowych.
Skuteczne rozwiązanie to urządzenia do dezynfekcji pomieszczeń z generatorami zimnej plazmy, w których wykorzystano technologię NanoStrike. Plazma likwiduje niemal 100% drobnoustrojów, co potwierdzono w ponad 30 badaniach. Co więcej, takie urządzenie do dezynfekcji jest bezpieczne dla człowieka, a pracować może przez 24h na dobę. Dzięki temu nawet w sklepach całodobowych zapewnienie stałej czystości powietrza staje się możliwe!
Urządzenie do dezynfekcji – ważne parametry
Wybierając urządzenie do dezynfekcji pomieszczeń z generatorem zimnej plazmy warto zwrócić uwagę na kilka kwestii warunkujących funkcjonalność. Wspomnieliśmy już o maksymalnym czasie działania, istotny jest także pobór mocy. Jeśli chodzi o niewielki sprzęt, na rynku dostępne są wydajne urządzenia do dezynfekcji które pobierają mniej mocy niż… żarówka!
Kolejna ważna kwestia to mobilność. Do małego sklepiku wystarczy lekkie, kilkukilogramowe urządzenie do dezynfekcji łatwe do przemieszczana. Większa hala wymaga oczywiście większego sprzętu. Wtedy trzeba zwrócić uwagę na wyposażenie maszyny w kółka i uchwyt do komfortowego przewożenia.
Kupując urządzenia do dezynfekcji zwróćmy uwagę też na generowany hałas. Szczególnie sprzęt działający bez przerwy przy pracownikach nie może być głośny – dobrze jeśli hałas oscyluje w okolicy 35-45 dB.
Urządzenie do dezynfekcji w sklepie to niezbędna inwestycja odpowiedzialnego właściciela. Najskuteczniejsze będą urządzenia plazmowe z technologią NanoStrike – lekkie, działające bez przerwy i niezawodne w starciu z bakteriami!