Implanty zębowe i uśmiech staje się piękniejszy

Implanty zębowe, to idealne i najbardziej trwałe rozwiązanie dla osób, które utraciły jakąś część swoich zębów. Warto się na nie zdecydować, ponieważ sprawią one, że nie tylko będzie można cieszyć się zdrowymi zębami, ale również pięknym uśmiechem. Jednak, aby implanty były na całe życie, to dobrze wiedzieć jak dbać o ich higienę, o czym dowiesz się w dalszej części artykułu.

Implanty zębowe inwestycją na całe życie

Obecne implanty stosowane w stomatologii, to produkty niezwykle solidne oraz bezpieczne. Implanty, które przykręcane są do kości szczęki w bardzo dobry sposób łączą się, przez co implant może funkcjonować jak naturalny, prawdziwy ludzki ząb. Dodatkowo przytwierdzona do niego korna, sprawia, że nasze zęby wyglądają znakomicie. Nie musimy się martwić o to, że organizm będzie w stanie odrzucić protezę. Dlatego, warto zainwestować w dobre implanty, ponieważ nie tylko zapewnią one wysoki komfort w czasie wykonywania różnych codziennych czynności, ale również sprawią, że nasz uśmiech będzie dużo lepszy. Pamiętajmy, że implanty, to inwestycja w dobre rozwiązanie na całe życie.

Jakich zagrożeń mogą spodziewać się implanty?

Wiele osób jest zdania, że jeśli mają implanty, to nie są one zagrożone różnymi niebezpieczeństwami – nic bardziej mylnego. Mimo, iż implant to ząb sztuczny, to czyhają na nie takie same zagrożenia jak w przypadku zębów naturalnych. Tutaj należy zwrócić uwagę na płytkę nazębną, będącą idealnym środowiskiem do bytowania szkodliwych bakterii. Należy pamiętać, że jeśli osad z płytki nie jest regularnie usuwany, to dosyć szybko zamienia się w kamień nazębny, a jego nadmiar może powodować zapalenie okołoimplantologiczne. Jak je rozpoznać? W początkowym stadium zapalenia objawy są znikome, praktycznie nieodczuwalne. Jednak po pewnym czasie, gdy dojdzie do odsłonięcia kieszonek dziąsłowych pojawiają się pewne objawy w postaci obrzęku oraz krwawienia. W takiej sytuacji kieszonki dziąsłowe są płukane specjalnym płynem bakteriobójczym. Dlatego wniosek nasuwa się sam – o implanty należy dbać przez całe życie.

Jak postępować z implantami tuż po zabiegu?

Po zabiegu wszczepienia implantów, należy zrobić wszystko, by organizm nie doprowadził do ich odrzucenia. Należy bezwzględnie pamiętać o tym, aby podczas pierwszej doby po zabiegu nie spożywać ciepłych pokarmów. W pierwszych godzinach po zabiegu nie należy jeść ani pić. Negatywnie wpływającymi czynnikami na nowo wszczepione implanty może być:

• palenie papierosów,
  • picie kawy,
  • spożywanie pokarmów, które pozostawiają osad nazębny

Ponadto, dobrym pomysłem będzie zakup szczoteczki o miękkim włosiu, które podczas szczotkowania nie uszkodzi naszych implantów.

Zadbaj o higienę implantów

Jeśli implanty zębowe zostaną przyjęte przez nasz organizm, to musimy liczyć się z tym, że będą one wymagały codziennej, dokładnej pielęgnacji. Podstawową czynnością i jakże ważną jest szczotkowanie zębów przynajmniej 3 razy dziennie. Ponadto, tam gdzie szczoteczka nie jest w stanie dotrzeć, konieczne jest skorzystanie tylko i wyłącznie z nici dentystycznej. Dlatego, pamiętajmy o codzienną ochronę naszych zębów, a na pewno na długi czas będą utrzymywały się w dobrej kondycji.

Wszystkich stomatologów zapraszamy do zapoznania się z asortymentem dostępnym w sklepie stomatologicznym TechDent-Center.