Wybielanie zębów – co warto widzieć?

Wybielanie zębów - co warto widzieć?

Każdy z nas chce mieć białe i lśniące zęby takie jak niejedna gwiazda reklamy. Jak tego dokonać? Wybrać się na zabieg, jakim jest wybielanie zębów. Co więc warto wiedzieć o tym zabiegu? Czy jest on w zupełności bezpieczny? Na te pytania znajdziesz odpowiedź w dalszej części artykułu.

Białe zęby, a czynniki zewnętrzne

Wyróżniamy kilka przyczyn utraty śnieżnobiałych zębów. Jedną z nich jest upływający czas, którego nie zatrzymamy. W miarę upływającego czasu nasze szkliwo ściera się. Kolejnym ważną przyczyną jest problem dotykający większość społeczeństwa, czyli nieodpowiednia dieta i nałogi (kawa, herbata, nikotyna). Do erozji szkliwa przyczynia się również nadmierne używanie octu oraz cytrusów. Bardzo ważną przyczyną o której większość z nas nie wie, to zgrzytanie zębami podczas snu, co powoduje uszkodzenie szkliwa. Do przyczyn niezależnych od nas można zaliczyć uwarunkowania genetyczne, które także wpływają na przeźroczystość szkliwa.

Kiedy nie powinno się decydować na zabieg wybielania zębów?

• Wybielanie zębów w ciąży – wiele kobiet w czasie ciąży zastanawia się nad wybielaniem zębów. Ze względu na to, że jest to zabieg kosmetyczny, a nie leczniczy istnieje wiele przeciwwskazań wynikających z braku konieczności podjęcia się tego zabiegu.
  • Nadwrażliwość – wybielanie zębów nie jest zalecane, gdy osoba posiada nadwrażliwość zębów wynikającą np. z niewyleczonych ubytków zębnych.

Jak przygotować się do zabiegu?

Przed przystąpieniem do zabiegu wybielania nasze zęby powinny być w pełni oczyszczone z kamienia i osadów. Należy także wykluczyć przeciwwskazania do zabiegu, takie jak pęknięcia szkliwa, choroby dziąseł oraz próchnica. Dlatego w pierwszej kolejności należy wyleczyć zęby, a dopiero potem przystąpić do zabiegu wybielania.

Czy wybielanie zębów jest bezpieczne?

Wybielania zębów nie powinno podejmować się w domu na bazie past wybielających domowej roboty. Może okazać się to niebezpieczne dla naszych zębów, spowodować podrażnienie i nadmierne ścieranie się szkliwa. Również niebezpieczne mogą być popularne obecnie na rynku – paski wybielające, które przed pierwszym pojawieniem efektów mogą wywołać ból. Dlatego, gdy już zdecydujemy się na zabieg wybielania zębów, powinien on być wykonany w gabinecie stomatologicznym pod opieką specjalisty.

Metody wybielania zębów

• Metoda laserowa – jest to skuteczna i niedroga metoda wybielania zębów. Ponadto jest bezpieczna i pozwala zmienić kolor zębów nienarażając zębów na ból i inne skutki uboczne.
  • Metoda nakładkowa – dzięki metodzie nakładkowej można wybielić zęby nawet o 6 odcieni, a efekt może utrzymywać się nawet 3 lata. Zabieg ten można wykonać samodzielnie w domu za pomocą specjalnego preparatu nakładanego na indywidualnie wykonane nakładki, które zakłada się na 10-14 nocy. Metoda ta może nieść ze sobą pewne powikłania, w postaci nadwrażliwości zębów czy podrażnienia błony śluzowej.
  • Wybielanie zębów lampą beyondmetoda polega na nałożeniu specjalnego żelu na powierzchnię zębów i aktywowaniu go przez światło akceleratora. Efekty utrzymują się nawet do 3 lat, a zęby wybielone są nawet o 14 odcieni w skali Vita. Metoda ta jest także bezpieczna dla zdrowia naszych zębów.

Pamiętaj, że tak jak i o zęby, należy się troszczyć o skórę. Jeśli w pełni chcesz zadbać o swój wygląd, zapraszamy do Kliniki Dermatologii w Katowicach CMED.